Pater noster
művészkönyv, akvarellpapír, toll
10 x 13,5 cm, 13 oldalpár. 2014
Pater noster
művészkönyv, akvarellpapír, toll
10 x 13,5 cm, 13 oldalpár. 2014
Munkám kérdésfelvetése az volt, hogy hogyan lehetne képi elemmé formálni egy adott szöveget. Így kapcsolódik ide Esterházy Péter objektje is, melyet mint képpé vált szöveget már másképp olvasunk, mint magát az irodalmi művet, megváltozik az eredeti jelentése.
(Esterházy Péter - Ottlik Géza: Iskola a határon, Petőfi Irodalmi Múzeum, 2012. május http://www.pim.hu/object.160510e6-ad4d-4314-a506-ba7306cf9f2d.ivy)
A kézzel írott ima a rétegzés és elfedés folyamata során egy palümpszeszt szöveggé válik, amely csak egészében nyer értelmet. A képek külalakjába beleépülnek a kézírás esetlegességei, úgy hatnak, mint egy szövet anyaga, melynek kibomló szálai átfedik egymást, egymásra rakódnak, a rétegek transzparenciáját hozva létre. A szövegsíkok egymásra épülésével, a tónusfokozatok bővülésével az írott szöveg olvashatósága eltűnik, az imádság feloldódik a műben.
Be kell jelentkezned, vagy ha még nem tetted meg regisztrálj, hogy a tartalmat megtekinthesd!
Még nincs profilod? Itt regisztrálhatsz!
Be kell jelentkezned, vagy ha még nem tetted meg regisztrálj, hogy a felnőtt tartalmat megtekinthesd!
Még nincs profilod? Itt regisztrálhatsz!