Barion Pixel
Regisztráció  
Értesítések

Még nincsenek értesítéseid.

Üres a kosarad Nézz szét a projektek között!
Kategóriák Profilok Díjak Pályázatok Események
FAQ Impresszum Felhasználási feltételek Adatkezelési tájékoztató Általános Szerződési Feltételek

Emlékenteriőr

Emlékenteriőr - 1 by Agafina Anna
Emlékenteriőr - 1 by Agafina Anna
Emlékenteriőr - 1 by Agafina Anna
Emlékenteriőr - 1 by Agafina Anna

Diplomamunkám nyomtatásának folyamata.

Emlékenteriőr - 1 by Agafina Anna

Hazugságok a művészetben


Grafikai sorozat, ami egy céltudatos félrevezetést eredményez a nézőben.

A felületes tudás vagy a felismerést segítő tudás hiánya által generált esélyem arra, hogy „hazudjak” a befogadónak. Frank Anau Művészethamisítók, hamisítók művészete című könyvéből vett példa írja le a munkám koncepcióját. A Harminc van Gogh keresi mesterét fejezet több példával kifejti, mennyi hamisítvány lehet az eredetiek közt. Az ebből támadt kétségekből a szakértők megállapításainak összegzése – ez a szinte matematikai egyenlet – lett a koncepcióm alapja:


„1. Minden kép valódi.

2. Néhány kép valódi, néhány hamis.

3. Egy kép sem valódi.

4. Egyes képek valódiak, mások hamisak – hamisak azok, amelyeket valódiaknak, valódiak azok, amelyeket hamisaknak tartottak.”

​​Frank Anau: Művészethamisítók, hamisítók művészete 182.o.​


A hamisítás ebben az egyenletben a tudáshamisítás. Ebből adódóan mind a négy állítás igaz, mind a négy hamis. A kisebb sorozatom tíz grafikából áll majd, amelyek tíz állítást illusztrálnak. Hat “kisebb” állítás, amelyek összekeverednek a személyes emlékeimmel és a művészettörténettel, és négy “nagyobb” állítás, amelyek megint csak a családi és művészettörténeti személyekkel mosódnak össze.

Emlékenteriőr - 1 by Agafina Anna

Hat kis hazugság sorozat

alumínium metszet

2019​

Emlékenteriőr - 1 by Agafina Anna

Négy nagy hazugság (részlet)

alumínium metszet

2019​

Emlékenteriőr - 1 by Agafina Anna

Matrjoska kendője

linóleum metszet

2019


Ez egy tárgyi és fogalmi tautológia. A matrjoska baba Oroszország elengedhetetlen szimbólumává vált. Jellegzetes orosz festett fajáték, amely egymásba rakott, egyre kisebb, kettészedhető babákból áll. Általában öt vagy több darabból készítik. Az ábrázoláson az alak kezében is látható egy. Az egész kompozíció a matrjoska formáját mutatja. Ez a megjelenésében ismétlés. A kendőt, ami alapján a motívumot kimetszettem, ténylegesen birtoklom. Édesanyám régi kendője, megint csak tradicionális orosz mintával ellátva. Ezt egy 60 x 80 centiméteres linóleumra rajzoltam, és a saját portrém az, ami ebbe a kendőbe van burkolózva. A hagyomány megőrzése az ábrázolás formája által. A lehetetlen megfogalmazása. A portrém beleolvad a virágok közé úgy, mint a személyem is az orosz származásomba. Formai ismétlés a kendő a kendőn. Egy manuálisan roncsolt, öregített 70 x 100 centiméteres vászonra nyomtattam. Az eredeti kendő is erősen roncsolt, mivel az idők során molyrágta lett.

Emlékenteriőr - 1 by Agafina Anna

Emlék foszlányok (​Klimt, Pontormo, Schiele és Maneki neko)

alumínium metszet

2019

Emlékenteriőr - 1 by Agafina Anna

Ikon sarok (Emlékenteriőr részlet)
Installáció 

2019​

​A szó a görög eikónból (kép) ered. A görögkeleti egyházban a táblakép elnevezése. A portrészerű ikonon többnyire egy fej, néha nyak és váll szerepel. A többi részét fémlap fedi le: bádog, réz, a díszesebbeknél arany vagy ezüst.​ Az én ikonom egy családi jelenetet mutat be. Édesanyám karjában ülök. Ez csak egy átlagos családi fotó, de az elhelyezés és az enteriőr hangulata miatt egy klasszikus Madonna a kisdeddel ábrázolást idéz meg. Ráadásul a befogadónak nem lesz egyértelmű a szereplők eredete, így előbb gondol majd a szentképre. Olyat fogalmazok meg, amit soha nem láttam, azaz nem emlékszem rá. Az ikon egy prizma, amin keresztül a magasabbra látunk. Bonyolult megfogalmazási és értelmi pozicíója miatt én csak utalok erre a magasabbra, többre. Egy családi kép, mint valami rég elmúlt felé való vágyódás.

Emlékenteriőr - 1 by Agafina Anna

Emlékenteriőr 

Installáció 

2019​

Külön szereplője a koncepciómnak a tér, azon belül a sarok. Célom a térbeli megfogalmazással a néző, befogadó erőteljesebb bevonása az alkotásba​. ​A szőnyegre állva a diplomamunkámban, a néző érzékeli ezt a konkrét, lezárt teret, a kiállításon megfogalmazott emlékeket. Ez utóbbiak adják a kabinet zsúfolt jellegét, a white cube pedig az emlékek raktározásához szükséges fehér, steril tér-képzetet. Egy identitás, érzés kiragadása és fehér falra helyezése, egy térben való megfogalmazása a fő, együttes koncepcióm.

Emlékenteriőr - 1 by Agafina Anna

Diplomamunkám védése közben.

Magyar Képzőművészeti Egyetem, Barcsay terem, 2019

Beke Zita interjúja diplomamunkámról: ​Best of Diploma - 2019 - KÉPGRAFIKA


Fényképek: Kazsik Marcell


Helyszín: Magyar Képzőművészeti Egyetem, Barcsay terem 

2019

Regisztrálj vagy lépj be, ha szeretnéd kedvelni a projektet!
Budapest, Magyarország
Statisztikák
Megtekintések
868
Kedvelések
0



Jelentem
Szerzői jogot sért az alkotás? Egyéb jelenteni valód lenne a művel kapcsolatban?
Jelezd nekünk e-mailben a hello@arthungry.com címen és mi utánajárunk!