Magyar Zene Háza, Budapest. Építész: Sou Fujimoto
Magyar Zene Háza, Budapest. Építész: Sou Fujimoto
ZEN | Magyar Zene Háza - Koncepció
Art Director / Grafikai tervezés: Simon Says
Megbízó: Liget Budapest
Dátum: 2017
Az arculattal kapcsolatban alapvetően az egyetemes zeneiségből indultam ki, melybe természetesen a magyar zenetörténet is beletartozik. A formai megfogalmazásnál szándékosan kerültem a közhelyes és a hazai „folklór”motívumokat, a vizuális alapot a Sou Fujimoto által tervezett és elfogadott épület architektúrája adta.
Az épület elnevezése
A ZEN amellett, hogy a buddhizmus egyik ága, alapvetően „elmélyülést” jelent. A zen-kertek eredetileg meditációs kertként funkcionáltak, a tökéletes harmóniára és nyugalomra törekednek. Egy zen-kert legfőbb alkotóelemei a természet által csiszolt kövek és kavicsok – az épület tetőablakai és az arculatban megjelenő grafikai elemek ezekkel szintén formai rokonságban vannak.
Egy zen-kert a természet megközelítéséről, befogadásáról szól, a megfigyeléséről, átérzéséről és tanulásáról, ahogy a Magyar Zene Házának is ez az üzenete a zenével kapcsolatban.
A terezésnél úgy véltem, hogy az épületnek és a hozzá tartozó kommunikációs arculatnak is harmóniában kell állnia egymással. Egy ilyen karakteres architektúrától nem üthet el egy eltérő felfogású grafikai világ.
Az arculat alapelemei
A tervezési munka kezdetén alapvetően a kör alapú épület tetején lévő jellegzetes fényáteresztő ablakainak formáiból indultam ki.
Az alap tehát a kör és mint tudjuk, a legidőtállóbb logók mindig az alap (kör, négyzet, háromszög) befoglaló formákra épülnek. A változatos kör-formák az arculat esetében a szabályos kör, vagy ha térben gondolkodunk, a szabályos gömb különféle hang rezonancia módosításával alakulnak ki. Továbbgondolva ezek az objektek folyamatos mozgásban vannak, melyek aztán végigvonulnak az összes arculati elemen is és persze megegyeznek a tetőn található ablakok formáival.
Mint befoglaló formák, keretbe rendezik a kommunikációs elemeket, a körvonalaik egymás mellett egyfajta hanghullám vizualizációt jelenítenek meg és nem utolsó sorban változatos, mégis rendszerszerű egységet biztosítanak a különféle információs jelek (piktogramok) megjelenésének is.
A dinamikus logó, mely a hang és formai rezonancia által módosult körökön alapul, már-már organikus megjelenést biztosít, követve ezzel is az épület gondolatiságát, miszerint harmonikus átmenetet alakítsunk ki a természetes és az épített könyezet között.
A logó formai változását/animálását főleg az online és interaktív felületekre szántam de a térben véletlenszerűen lejátszott üveghangokra, vagy akár a látogatók által kibocsájtott zajokra, beszédhangokra megmozduló cégért is el tudtam volna képzelni az épület bejáratánál, vagy a belső információs rendszert megjelenítő táblákon.
Az épület tetején lévő jellegzetes ablakok és a ZEN kövek
A dinamikus logó kialakulása
A dinamikus logó alapja / kiegészítő grafikai elemek
A dinamikus logó
A módosult körívek, mint dekorációs elemek
Logó (magyar, angol)
Alap színek
Levelezés
Merchandising
Be kell jelentkezned, vagy ha még nem tetted meg regisztrálj, hogy a tartalmat megtekinthesd!
Még nincs profilod? Itt regisztrálhatsz!
Be kell jelentkezned, vagy ha még nem tetted meg regisztrálj, hogy a felnőtt tartalmat megtekinthesd!
Még nincs profilod? Itt regisztrálhatsz!