Barion Pixel
Regisztráció  
Értesítések

Még nincsenek értesítéseid.

Üres a kosarad Nézz szét a projektek között!
Kategóriák Profilok Díjak Pályázatok Események
FAQ Impresszum Felhasználási feltételek Adatkezelési tájékoztató Általános Szerződési Feltételek

Tervezőgrafika, Design, Elmélet, Szavak...

Redefining the grid in visual design
Prasad Bokil – Department of Design, Indian Institute of Technology Guwahati, India


– d1: The grid = structure + use + order & consistency + visual


– d2: Grid is a pre-determined foundational structure in the geometric form which creates the consciousness of space and guides the designer to create a visual representation and arrange the visual information in a demarcated space.


– d3: A háló/rács egy előre meghatározott alapstruktúra geometriai formában, amely megteremti a tér tudatosságát és irányelvként kíséri a tervezőt egy vizuális reprezentáció létrehozásában és a vizuális információk elrendezésében egy elhatárolt térben.

//


A rács/háló újradefiniálása a vizuális designban
Prasad Bokil – Design Tanszék, Guwahati Technológiai Intézet, India


– d1: A rács/háló = szerkezet + felhasználás + rend és következetesség + vizuális


– d2: A háló/rács egy előre meghatározott alapstruktúra geometriai formában, amely megteremti a tér tudatosságát és irányelvként kíséri a tervezőt egy vizuális reprezentáció létrehozásában és a vizuális információk elrendezésében egy elhatárolt térben.​


– d3: A rács/háló olyan szerkezet, amelyet bármilyen folytonosság diszkrétizálására/felbontására használható.​


Prasad Bokil- A rács újradefiniálása a vizuális kialakításban ALL kf_v3



​​​Maureen Mooren and Daniel Van Der Velden

Holland tervezőpáros tanulságos és gondolatébresztő szavai a designról:


“A munkánk – maga a tényszerű tervezés – az elemzést, eszmecserét, szövegírást és fantáziát foglalja magában. Ahelyett, hogy tiszta, semleges ürességet szolgáltatnánk a tervezőgrafikának meg kell mutatnia, hogy szubjektív, teherhordó, többrétegű, intenzív, történelmi, futurisztikus, intellektuális, brutális, politikus, ellenszegülő, kételkedő, nyilvános, privát, fantasztikus, tájékoztató, költői, nyugtalan, ködös, arcbamászó, gyönyörű, csúnya, városi, galaktikus.


Tartozunk ezzel a vizuális kultúrának, a közönségnek, az olvasónak, az ügyfélnek, valamint az innovátorok és gondolkodók kevés, de gazdag történelmi alakjainak, ők azok akik hozzásegítettek minket ahhoz, hogy a design olyanná válhasson, mint amilyen ma.

A XXI. század elején a a globális piac kényszerítő ereje gyengítette a tervezőgrafika pozícióit és legitimitását is megkérdőjelezte. Noha a „design korszakában” élünk, amelyet „hozzáadott értékként” ünneplünk – és a liberális kapitalizmus esztétikációjaként említünk – a grafikus mint figura létezése pedig természetes adottságnak gondoljuk. A tervezőgrafikusoknak újra és újra bizonyítaniuk kell jelentőségüket most, amikor az ügynökségek eszménye – ahol a produkciós folyamatban a különböző szereplők átveszik egymás szerepét – kihívást jelent bármilyen rögzített meghatározása annak, hogy ki mit csinál. És itt van egy újabb hazugság, egy váratlan lehetőség; önmagában már az is pozitív tény, hogy jelenleg nem lehet egyértelműen meghatározni a tervező konkrét szerepét és helyzetét. Pont emiatt a szempont miatt érvelünk a tervezőgrafika kibővített értelmezése mellett, túllépve a forma kontra tartalom modelljén.


A tervezőgrafikának mind nagy általánosságban – ahogy korábban „nagy ötletnek” nevezték – mind a legapróbb részletben jelen kell jelennie. Nemcsak a nyomtatott oldalakon és a számítógépek képenyőjén, de mögöttük is – és még azon is túl. A tervezőgrafika jövője nemcsak azon múlik, hogy a tervezők hogyan fejlesztetik hozzáállásukat és képességeiket, de függ az ügyfelektől, a megbízóktól is, akiknek törekedniük kell a formatervezés történelmi szerepének felismerésére és befektetéseket kell ütemezniük a jelen fenntarthatóságáért és a fejlődés irányába kell fordulniuk.


A nyilvános kommunikáció birtokában van az az utolsó szabad sziget ami nem csak eladható ötleteket közvetít”



Philippe Apeloig


“I like messages to be strictly minimalist in expression: they should be functional. Sometimes, however, I move into more experimental and emotional design by adding ‘non-functional’ elements. Early in my career, I explored increasingly complex grids and typography in compositions. Yet, the core of typography remains the interaction of letters and meanings, which tends to be overlooked. Recently, graphic designers have become dissatisfied with merely obediently delivering the client’s message. Sidestepping the designer’s traditional neutrality, many are adding self-conscious critiques, humour, irony, irreverence and self-deprecating concepts that speak to the reader on a number of levels.


In my view, the strongest part of my design work is its fragility, which may demand a less commercial and more intellectual understanding. I try in my work to speak to and touch the audience by exploiting the form and function of my messages. Through working with clients and helping them to communicate their messages, the graphic design community anticipates the future of culture.”

„Szeretem, ha az üzeneteim szigorúan minimalisták: funkcionálisnak kell lenniük. Azonban néha a kísérleti és érzelmi tervezés útjára lépek „funkció nélküli” elemek hozzáadásával. Pályafutásom elején fokozatosan az egyre összetettebb rácsokat és a tipográfiát kutattam a kompozícióimban. Ugyanakkor a tipográfia lényege – amelyet általában figyelmen kívül hagynak – továbbra is a betűk és a jelentésük kölcsönös egymásra hatása. Az utóbbi időben a tervezőgrafikusok elégedetlenné váltak attól, hogy pusztán csak engedelmesen kézbesítik az ügyfél üzenetét. Túllépve a tervező hagyományos semlegességén, sokan öntudatos kritikával, humorral, iróniával, tiszteletlenséggel és öniróniával egészítik ki munkájukat, amelyek többrétgű üzeneteket közvetítenek az olvasónak.


Véleményem szerint a tervezőmunkám legerősebb része a törékenység, ami kevésbé kommersz mint inkább intellektuális megértést igényel. Munkám során megpróbálom megérinteni és eléni közönségemet úgy, hogy kiaknázom üzeneteim formáját és funkcióját. Az ügyfelekkel való együttműködés és az üzenetek kommunikációjának elősegítése során a tervezőgrafikusok közössége előre megérezheti/előre látjahatja a kultúra jövőjét. ”


Charlotte and Peter Fiell: Contemporary Graphic Design, Taschen, 2007. 44.o.

Regisztrálj vagy lépj be, ha szeretnéd kedvelni a projektet!
tervezőgrafikus művész
Szeged, Magyarország
Statisztikák
Megtekintések
102
Kedvelések
0



Jelentem
Szerzői jogot sért az alkotás? Egyéb jelenteni valód lenne a művel kapcsolatban?
Jelezd nekünk e-mailben a hello@arthungry.com címen és mi utánajárunk!