Robert Schumann zongoradarabjában egy ellentétes karakterpár jelenik meg, amit a kézírás és a vektorizálás eltérő minőségével kívántam kifejezni. A vágotthegyű filctollal írt kilenc felirat egy-egy zárt szóképet alkot. A vízszintes-függőleges felosztást, a mereven zárt optikai keretet a ferde vonások szétfeszítik. A vektorvonalakkal a kézírás elevenebb vonásait szabályos, geometrikus részletekkel keverem. A zaklatottabb hangulatot az íves betűelemek oldják. A szögletek és hegyes részletek egységesek, többek között a szárvégződéseken, a csúcsos találkozásokon. Megőriztem a filctoll elhalványuló, sejtető részleteit, és szaggatott vonássá alakítottam, például a Fabel utolsó betűje a zongorabillentyű három lenyomását és a zongoradarab végét jelzi.
A balra dőlő kurzív három történeti írásmódot ötvöz (félunciális, fraktúr és Deutsche Kurrentschrift). A második kompozíción, a középtengelyre fűzött elemek az írás függőleges irányát hangsúlyozzák. Megfigyelésem alapján az írás természete legtöbbször földi–égi irányú.
2017 | Nem publikált, saját terv | Digitális print. 50 × 70 cm
This project includes music theme calligraphies. All digital versions based on handwritten studies.
\\//